میکسر موزائیک پلیمری

آنچه در این مقاله میخوانید :

موزائیک پلیمری نوعی سنگ مصنوعی بسیار متراکم است، به صورتی که میتوان آن را جز دسته بتن های خودمتراکم قرار داد. در واقع تراکم و انسجام بالای این نوع موزائیک به دلیل پیوندهای مستحکمی است که توسط پلیمراسیون، میان سیمان و زنجیر پلیمری حاصل می گردد. ایجاد این شبکه و کریستالی شدن سیمان، مقاومت و استحکام موزائیک پلیمری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و برای مکان هایی مانند کفپوش و سنگ فرش های معابر پر رفت و آمد، بسیار مناسب می سازد.
یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این نوع سنگ مصنوعی مقاومت بالای آن در برابر سرما، یخبندان و عوامل آسیب زای محیطی است که به دلیل تراکم بالا و جذب آب پائین در آن، پدید آمده است. این ویژگی از آن جهت مهم است که یکی از ضعف های بزرگ سنگفرش ها، مقاومت پائین آن ها در برابر عوامل محیطی و یخبندان است و معمولا سبب شکستن آنها می گردد را برطرف می سازد.
علاوه بر این ها، این موزائیک های پلیمری در طرح، رنگ و اشکال متنوعی قابل تولید می باشند.
در راستای تولید موزائیک پلیمری شرکت دانش بنیان سبک سازان زرین نقش، دستگاه ها و تجهیزات میکسر و میز ویبره های مهندسی شده را ابتدا توسط نرم افزار شبیه سازی کرده و سپس اقدام به تولید آنها کرده است.طراحی این میکسر خاص با میکسر بتن معمولی متفاوت است، بلکه به گونه ای است که به دلیل وجود پلیمر در ترکیب، زمات اختلاط و سرعت اختلاط تنظیم شده است تا زمان کافی برای ایجاد پیوندهای شیمیایی میان پلیمر و سیمان برای چسبندگی بیشتر، اعمال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *